معرفی لیست 10 تایی از بهترین سایت های ثبت آگهی

Mehrdad
5 min readJul 28, 2021

تبلیغات یک ارتباط بازاریابی است که از یک پیام حمایت شده و غیر شخصی برای تبلیغ یا فروش یک محصول، خدمات یا ایده استفاده می کند. تبلیغات از روابط عمومی متمایز است زیرا تبلیغ کننده هزینه پیام را می پردازد و بر آن کنترل دارد. تفاوت آن با فروش شخصی نیز دراین است که پیام غیرشخصی است، یعنی به شخص خاصی ارسال نشده است. تلویزیون، رادیو، تبلیغات در فضای باز یا پست مستقیم؛ و رسانه های جدید مانند نتایج جستجو، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها یا پیام های متنی. ارائه واقعی پیام در یک رسانه به عنوان یک تبلیغ شناخته می شود: تبلیغ یا به اختصار تبلیغ.

چرا تبلیغات در بازاریابی مهم است؟
تبلیغات محصول
ایجاد تبلیغات محصول اولین قدم مهم در چرخه عمر محصول است. این به عنوان مقدمه ای برای یک محصول عمل می کند و می تواند راهی عالی برای معرفی نام تجاری شما در جهان باشد.

ایجاد تقاضا
قبل از تولید یک محصول، پیش‌بینی‌های فروش محاسبه می‌شوند تا هزینه‌های تولید منطقی شود. پس از ایجاد یک محصول، فروش باید به واقعیت تبدیل شود و تبلیغات موثر راهی است که کسب و کارها می توانند محصول را به دنیا معرفی کنند.

کنترل و پیگیری
تبلیغات دیجیتال امروزه به یک علم تبدیل شده است. شرکت ها می توانند بسیار هدفمند باشند و می توانند هر تبدیل از یک تبلیغ را با کلیک یک دکمه ردیابی کنند. این کنترل و قابلیت ردیابی باعث می شود تبلیغات در بازاریابی برای افرادی مانند مدل سازی اسناد و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) بسیار مهم باشد.

رقابت
تبلیغات به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را در برابر رقیب خود در یک صحنه عمومی قرار دهید. نحوه واکنش شما و رقیبتان بسیار مهم است زیرا بازار را شکل می دهد. به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی تهاجمی، تبلیغات تبلیغاتی در کنار رقبای شما می تواند به سرعت با بردهای بزرگ برابری کند.

تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات آنلاین که با نام‌های بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات یا سایت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی نیز شناخته می‌شود. تبلیغات آنلاین نوعی بازاریابی و تبلیغات است که از اینترنت برای ارائه پیام‌های بازاریابی تبلیغاتی به مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند. بسیاری از مصرف کنندگان تبلیغات آنلاین را مختل کننده می دانند و به دلایل مختلف به طور فزاینده ای به مسدود کردن تبلیغات روی آورده اند در حالی که اگر تبلیغات هدفمند انجام شود این اتفاق به فروش محصول یا خدمات منجر خواهد شد.

نمونه تبلیغ ارزانی که برای کسب و کارهای حضوری و آنلاین وجود دارند سایت های آگهی می باشند. چرا که می توان با کمترین هزینه ممکن بیشترین بازدهی را از این سایت ها برای رشد کسب و کار خود داشت.

سایت آگهی در ایران، شامل سایت های بسیار زیادی می شود که در این مقاله به معرفی چند نمونه از سایت های آگهی عمومی، سایت های آگهی تخصصی و سایت های آگهی نیچ پرداخته می شود.

امتیازات آگهی در سایت های درج آگهی

  • اگر سایت برای محصول یا خدمات خود ندارید برای این کار می توانید از این نوع سایت ها با بازدهی بالا استفاده کنید.
  • حتی اگر سایت دارید در این سایت ها با هزینه ای مناسب، می توانید به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.
  • نحوه ارسال کالا، قیمت محصول یا خدمات، مشخصات فنی و تکنیکی محصولات و … را با توجه به بازار رقابتی امروز، مشتری در یک نگاه متوجه می شود.
  • برای جذابیت بیشتر آگهی می توانید متن محصول یا مقاله خود را به سایت های تولید محتوای تخصصی بسپارید تا بتوانید مشتری را بیشتر برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما جذب شوند.
  • به جای بازار محدود سنتی و سایت کوچک خود، با این کار سئو مناسبی برای سایت داشته و می تونید از بازدید کننده های این سایت ها با هزینه ای مناسب ترافیک بازدیدی سایت خود را همزمان با فعالیت در شبکه های اجتماعی افزایش دهید.
  • به جای خرید رپورتاژ آگهی در ابتدای کار برای سایت تازه تاسیس خود، می تونید در این سایت ها آگهی سایت خود را با درج لینک در بازه زمانی 6 ماه تا یک سال قرار داده و تبلیغ کنید، تا هم از نظر هزینه برای شما به صرفه باشد و هم این که در اول راه بیشتر کسب و کارهای نمی دانند که رپورتاژ خوب و آگهی رپورتاژ در چه سایت هایی مناسب است.
  • از قدیم گفتند که هر چقدر پول بدی آش می خوریف پس برای این که درج لینک سایت را در این نوع سایت ها داشته باشید، باید هزینه صرف کنید و اکثرا رایگان به شما اجازه این کار را نمی دهند و لینکی که در متن آگهی بدون لینک درج شود اهمیت زیادی برای موتورهای جستجویی مثل گوگل ندارد.

انواع سایت آگهی تخصصی و عمومی ایران

سایت آگهی عمومی

اولین مورد بررسی سایت آگهی تخصصی و عمومی ایران، سایت های آگهی عمومی می باشد. این سایت ها، شامل همه چیز می تواند باشد. یعنی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را می توان در این سایت ها تبلیغ کردف که می تواند بستری عالی برای تبلیغات هر نوع محصول یا خدمت شما باشد.

سایت آگهی تخصصی

سایت آگهی تخصصی، در کل محدودتر از سایت های آگهی عمومی می باشد و دارای دسته بندی خلاصه تر و تخصصی تر می باشند و باید هنگام درج آگهی به این موارد مهم توجه کرد.

سایت آگهی نیچ (نیچ مارکتینگ)

سایت آگهی نیچ یا در اصطلاح نیچ مارکتینگ (Niche Marketing)، برای درج آگهی ها خیلی تخصصی تر نسبت به گروه سایت آگهی تخصصی می باشد. در این نوع سایت ها هدفمندتر با توجه به کسب و کار شما، شما را به مشتری های هدف وصل می کنند.

معرفی سایت آگهی تخصصی، عمومی و نیچ ایران

سایت آگهی زیادی در ایران، مخصوصا اخیرا با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی فعال شده اند. در زیر به برخی از این آگهی ها پرداخته می شود. سایت های آگهی که حداقل سابقه 5 سال فعالیت در این زمینه را دارند به قرار لیست زیر می باشند.

منابع

--

--